Tarpinė ataskaita

      Per projekto įgyvendinimo laikotarpį jau įvyko trys partnerių susitikimai. Pirmojo susitikimo metu Graikijoje Kastorijos 5-je   pradinėje mokykloje, įvyko projekto partnerių susitikimas – susipažinimas. Kiekviena šalis – partnerė pristatė savo įstaigą, šalį, miestą.  Pedagogai susipažino su Graikijos švietimo sistema, partneriai trumpai pristatė savo šalių švietimo sistemas.  Dalyvavo edukaciniuose užsiėmimuose su graikų mokiniais bei mokytojais, bendravo su mokinių tėvais,  stebėjo Comenius projekto pristatymo šventę,  lankėsi Kastorijos aplinkosaugos švietimo centre,  taip pat aplankė šio miesto įžymias  vietoves  bei apylinkes, susipažino su šio krašto istorija ir kultūra.
 Antrojo susitikimo metu projekto partneriai pasidalino tradicinių švenčių papročiais, tradicijomis. Susipažino su Bulgarijos švietimo sistema, istorija. Aplankė įžymias Belenės apylinkių vietoves, susitiko ir diskutavo su savivaldybės ir nacionalinio parko darbuotojais.  Stebėjo darželio ugdytinių šokio ir poezijos spektaklį „Mano mylimi namai – Europa“ ir kartu su bulgarų vaikais dalyvavo edukaciniuose užsiėmimuose.
Trečiojo susitikimo Turkijoje metu projekto dalyviai turėjo galimybę susipažinti su šios šalies švietimo sistema, apsilankė trijų tipų švietimo įstaigose: internatinėje Tarsus bendrojo lavinimo mokykloje ir miesto darželyje bei pradinėje projekto partnerių iš Dedeler kaimo mokykloje,  kur stebėjo vaikų meninius pasirodymus, bendravo su mokiniais bei įstaigų bendruomenių nariais. Dalyviai  susipažino su šio krašto istorija ir tradicijomis bei dalyvavo sodinant Europos šalių medžių parką. Projekto dalyviai turejo galimybe aplankyti  Tarsus miesto istorines, kultūrines vietas ir muziejus, stebėti miesto sporto šventę bei apsilankyti prie Viduržiemio jūros. Vizito metu projekto dalyviai turėjo galimybę pristatyti projektą ir savo šalių švietimo sistemas Turkijos visuomenei per vietos radiją bei televiziją.

      Pirmiausiai Šeduvos lopšelio-darželio bendruomenė buvo supažindinta su šio projekto idėja, tikslais bei veikla. Įstaigos pedagogai noriai ir aktyviai  įsijungė į partnerystės projekto veiklas, bei paskatino dalyvauti šio projekto veiklose ugdytinius, jų tėvelius bei kitus įstaigos bendruomenės narius. Ugdytinių tėvai  susirinkimų metu buvo supažindinti su projekto veiklos planu, buvo aptarta jų pagalba vykdant ši projektą. Vienos ugdytinės mama pasiūlė padėti atlikti užduotis prancūzų kalba, bei patobulinti pedagogų prancūzų kalbos žinias. Pedagogai paruošė informacinį stendą įstaigoje, kur išsamiai supažindinama visa darželio bendruomenė su šalimis partnerėmis, jų švietimo įstaigomis.  Ugdytiniai kartu su pedagogėmis įrengė kampelį, kur kaupiama medžiaga apie Europos šalis – projekto partneres. Ruošdami savo įstaigos pristatymą partneriams, pedagogai su ugdytiniais parengė įvairių veiklų. Tėveliai pasiūlė savo  fotografijas, filmavo, fotografavo, padėjo  parengti Power Point pristatymus. Ugdytiniai  noriai mokėsi prancūzų kalbos žodžių ruošdami sveikinimą partneriams.  Ruošdamiesi kelionei į susitikimus pedagogai ruošė medžiagą savo įstaigos, šalies pristatymui kitų šalių ugdytiniams. Aptarnaujantys įstaigos darbuotojai daug prisidejo gaminant suvenyrus bei leles tautiniais kostiumais, kurie iškeliavo į šalių mokyklas.

      Projekto metu sukurti kompaktiniai diskai, kuriuose panaudota medžiaga iš mūsų įstaigos renginių: CD – įstaigos pristatymas. CD – Lietuva Europoje, CD – Šeduva ir jos apylinkės,  CD – tradicinių švenčių Velykų ir Kalėdų šventimas Lietuvoje. Sukurti ir patalpinti internete vaizdo įrašai:  Nujametinis sveikinimas partneriams bei Europos dienos minėjimas. Piešinių parodos:  „Taika – pasauliui“, „Velykos“. Parengtas kalendorius prancūzų kalba , atspindintis tradicijas ir nacionalines šventes bei iliustruotas  nuotraukomis iš mūsų įstaigos gyvenimo.  Organizuota draugystės ir taikos akcija „Taika pasaulio vaikams“. Pagamintos lėlės tautinais drabužiais, skirtos partneriams. Paruošti Comenius žaislai, kurie „lanko“ partnerių įstaigas ir renka medžiagą apie kiekvieno krašto tradicijas. Apsikeista sveikinimais ir vaikų piešiniais tradicinių švenčių proga. Sukurti internetiniai puslapiai projekto rezultatų sklaidai. Pradėtas eTwinning projektas, siekiant glaudesnio bendradarbiavimo tarp partnerių. Parengtas pristatymas bendruomenės nariams apie šalis partneres bei mūsų įstaigos komandų apsilankimus Europos šalių  parnerių mokyklose.
Visi sukurti pristatymai, fotografijos bei vaizdo medžiaga patalpinta internete.

      Vykdant daugiašalės partnerystės projektą atsirado didesnės galimybės pedagogams kelti savo pedagoginę kvalifikaciją tarptautiniu lygmeniu. Susipažinti su kitų šalių svietimo sistemomis, ugdymo programomis bei ugdymo būdais ir metodais.
Projekto veikla skatina pedagoges skleisti gerąją darbo patirtį, nes sudarytos galimybes bendrauti su kitu šaliu pedagogais, pasidalinti savo turima patirtimi, pasisemti naujų idėju savo praktinės veiklos tobulinimui,  pagilinti užsienio kalbos žinias bei IT kompetencijas. Projektas skatina perduoti patirtį įstaigos bendruomenei, rajono ir respublikos bei užsienio šaliu pedagogams, suteikia galimybę mokytojams, aplankant Europos šalis, pažinti  jų istoriją, kultūrą, o įspūdžius perduoti savo ugdytiniams, kitiems įstaigos bendruomenės nariams.
Ugdytiniai turi galimybę jau ikimokykliniame amžiuje daugiau sužinoti apie Europa, apie jų bendraamžiu gyvenimą kitose šalyse, susipažinti su skirtingomis kultūromis,  tradicijomis, bei ugdytis toleranciją kitų tautybių žmonėms ir jų gyvenimo būdui.  Šis projektas padeda ugdyti vaikų pažintinę, komunikacinę, socialinę ir meninę kompetencijas, skatina norą išmokti kitos kalbos žodzių.
Projektinė veikla tobulina komandinio darbo įgūdžius, skatina visa mokyklos bendruomene susivienyti bendrai veiklai. Susitikimų akimirkos, įamžintos foto ir vaizdo medžiagoje yra pasiekiamos įstaigos bendruomenei. Greitu metu tai pristatysime miesto renginiuose bei organizuojamoje tarptautinėje konferencijoje.

Šeduvos lopšelyje-darželyje įrengtas informacinis stendas apie comenius projektą. Po kiekvieno vizito į užsienio valstybę pateikiama ataskaitą apie partnerių susitikime įgyvendintas veiklas. Ugdytiniai ir tėveliai supažindinami su projekto produktais CD , lankstinukais, knygomis, suvenyrais. Projekto metu įgytos patirties ir pasiektų veiklos rezultatų sklaida buvo vykdoma projekto puslapiuose įstaigos internetinėje svetainėje http://www.seduvosld.radviliskis.lm.lt  rajono ir Lietuvos portaluose http://www.radviliskis.lt     http://radviliskietis.balsas.lt   http://portalas.emokykla.lt   www.lrytas.lt  spaudoje bei bendrame partnerių iš Rumunijos sukurtame projekto tinklapyje http://europacopiilor.eu/france/   Visi parsivežti partnerinių šalių spaudos leidiniai ir Lietuvoje publikuoti straipsniai kaupiami Comenius kampelyje bei pristatomi visuomenei.

Projekto eigos vertinimui buvo panaudota SSGG analizė, internetinė apklausa, stebėjimas.
SSGG analizės metu nustatyti vidiniai bei išoriniai veiksniai, įtakojantys projekto eigą. 
Apklausos metu veikla buvo vertinama pagal šias sritis: veiklos planavimas; pedagogų tobulinimasis ir mokymasis visą gyvenimą;  žinios apie Europą.
Taip pat nuolat buvo stebima projektinė veikla su  ugdytiniais, analizuojami pokyčiai ir poveikis darnaus vystymosi raidai.
Padarytos išvados:  nutarta imtis priemonių, sustiprinant silpnąsias puses, pašalinant trūkumus; siekti daugiau suinteresuotų šalių dalyvavimo (pedagogai, administracija, kiti darbuotojai, tėvai, miesto bendruomenė) įtraukiant į vertinimo procedūras;  siekti tęstinumo – vertinant veiklą atsižvelgti ir į ankstesnių vertinimų bei tolesnės veiklos rezultatus. 

Šiame partnerystės projekte bendravimą ir bendradarbiavimą vertiname teigiamai. Visų šalių  pedagogai aktyviai dalyvauja partnerystės projekte, vykdo veiklos plane numatytas užduotis. Šalių – partnerių pedagogai, kuriose jau buvo vizitai, stengėsi organizuoti įvairiapuses, įdomias, projekto tikslus atliepiančias edukacines bei pažintines veiklas, sudarė galimybę bendrauti su ugdytiniais ir kitais savo įstaigų bendruomenės nariais, skleisti informaciją apie projektą visuomenei. Daugiausia su projekto partneriais bendraujame interneto pagalba (elektroniniai laiškai, Skype, Facebook). Mūsų mokyklos šio  projekto komandos nariai bei partneriai iš Europos šalių  bendrauja aktyviai ir noriai, nuolatos diskutuojama, dalinamasi patirtimi, siūlomos idėjos, konsultuojamasi, esant reikalui, patariama, padedama.  Mūsų įstaiga pakankamai apsirūpinusi informacinėmis technologijomis, o  pedagogai puikiai įvaldę informacines ir komunikacines technologijas, todėl užtikriname visapusišką komunikaciją su projekto dalyviais.

Visos suplanuotos pirmųjų projekto metų veiklos įgyvendintos. Papildomai visi partneriai išleidome švenčių kalendorius bei nutarėme naudoti edukacinę priemonę – kelionių palydovus „Comenius meškučius“, kurie sugrįžę į savo šalis vaikams perteikia įspūdžius ir žinias apie kitas šalis.

Vienintelis sunkumas buvo kalbos barjeras. Įstaigoje neturime prancūzų kalbos specialisto, tad tenka įdėti daug pastangų mokantis savarankiškai, skirti tam savo laisvalaikį. Kad palengvinti kalbos įsisavinimą, teikėme paraišką Comenius asistentui priimti. Pedagogai skatinami lavinti kalbinius įgūdžius dalyvaujant ir kituose tarptautiniuose projektuose, tokiuose kaip eTwinning. Taip pat vasaros atostogų metu su miesto gimnazijos mokytoja planuojame organizuoti prancūzų kalbos mokymus.