You are currently viewing Comenius partnerių susitikimas lopšelyje-darželyje

Comenius partnerių susitikimas lopšelyje-darželyje

Projekto koordinatoriaus pristatymasŠeduvos lopšelio – darželio pedagogės vykdo daugiašalį Comenius programos projektą „Liaudies žaidimai, legendos ir tradicijos“. Jo tikslas yra socialiniai ir kultūriniai mainai susipažįstant su skirtingų tautų tradiciniais žaidimais, legendomis ir liaudies tradicijomis. Projekto partneriai pradinių klasių mokytojai bei ikimokyklinių įstaigų pedagogai iš Italijos, Ispanijos, Turkijos, Bulgarijos, Gvadelupos salos, Belgijos(FR), Prancūzijos, Belgijos(NL) ir Lietuvos. Birželio 2 – 6 dienomis Šeduvos lopšelyje-darželyje įvyko trečiasis projekto šalių partnerių susitikimas, kurio metu pristatėme Lietuvą, savo regioną, supažindinome su lietuvių liaudies lauko ir stalo žaidimais, pasakomis bei tradicijomis. Į mūsų lopšelį – darželį atvyko 27 pedagogai – projekto partneriai, kuriuos darželio kieme iškilmingai pasitiko, tautiniais kostiumais pasidabinę vaikai, pedagogės, įstaigos direktorė Daiva Staškūnienė bei Šeduvos miestelio seniūnas Justinas Pranys. Vaikai svečius pasveikino lietuvių liaudies dainelėmis, melodijomis bei viena prancūziška dainele, nes projektas vykdomas prancūzų kalba.

Projekto dalyviai aplankė lopšelio-darželio grupes, apžiūrėjo lauko judėjimo erdves, susipažino su įstaigos pedagogais, ugdytiniais. Įstaigos pedagogai kruopščiai ir nuoširdžiai ruošėsi šiam partnerių vizitui Lietuvoje, nes pirmiausia norėjo pristatyti įstaigos veiklą bei gyvenimą. Svečiams buvo sudarytos galimybės stebėti skirtingas ugdomąsias veiklas įvairaus amžiaus grupėse, susipažinti su naudojamais ugdomaisiais metodais ir būdais, įvairiomis ugdymo formomis.

Projekto partneriai kartu su priešmokyklinės „Nykštukų“ grupės ugdytiniais ėjo pėsčiomis į pažintinę edukacinę išvyką „Šeduvos miestas. Senieji pastatai“, kurios metu visi kartu ieškojo miestelio senųjų pastatų pagal pateiktą planą, o bažnyčios šventoriuje išgirdo padavimą apie Šeduvą, trumpą bažnyčios istoriją, pasigrožėjo XVII amžiaus statiniu. Pačių mažiausių grupėje kolegos stebėjo imitacinius – muzikinius žaidimus pagal lietuvių liaudies daineles, kaip ugdomi vaikų pažintiniai gebėjimai, tyrinėjant pievos gyventojus – mišrioje „Drugelių“ grupėje. Muzikos salėje projekto partneriai stebėjo įstaigos dainavimo studijos muzikinį vaidinimą „Vasaros spalvų karalystėje“, o įstaigos lauko sporto aikštyne – „Futboliuko“ varžybas 3 prieš 3, į kurį mielai įsitraukė ir svečiai, suteikdami vaikams daug teigiamų emocijų ir įspūdžių. Vyresnioji logopedė Ieva Pudžiūvėlienė pristatė pačios kurtą virtualų žaidimą apie Lietuvą, bei mūsų tradicijas. Šis žaidimas yra vienas iš projekto produktų. Svečiai liko sužavėti.

Kitą dieną svečiai dalyvavo Šeduvos darželio bendruomenės renginyje „Augalų žavadienis“. Tai spalvinga vaikų, pedagogų, tėvų teatralizuota eisena Šeduvos miesto gatvėmis, kai visi pasipuošę gėlių, augalų kostiumais linksmai žygiavo miestelio gatvėmis į centrinę Laisvės aikštę. Čia vaikučiai susirinkusiems padovanojo linksmą šokį, paleido spalvingus balionus į dangų ir pakvietė visus į Šeduvos kultūros bei amatų centrą. Ten vyko mažųjų koncertas visai miestelio bendruomenei. Šia švente darželinukai užbaigė mokslo metus bei pasveikino visus su prasidėjusia vasara. Po šio renginio mūsų projekto partneriai sakė, kad tai buvo spalvų, džiaugsmo ir šypsenų fejerverkas.

Kitą dieną mūsų darželio ugdytinių laukė siurprizai – visose grupėse ugdomąsias veiklas organizavo mokytojai iš Europos šalių bei Gvadelupos salos. Vaikai turėjo galimybę susipažinti su žmonėmis iš tolimų šalių, išgirsti kitokias kalbas, patirti žmonių išorinius skirtumus bei panašumus ir taip ugdytis toleranciją. Ir, žinoma, patirti naujų įspūdžių, šokdami belgų (FR) ratelius – žaidimus, žaisdami belgų (NL) liaudies judrius lauko žaidimus, susipažindami su Bulgarijos šalimi bei bulgarų tautiniais kostiumais, dekoruodami ispanų partnerių Bolano miesto simbolį žirgą, gamindami lėktuvėlius kelionei į Gvadelupos salą, dainuodami ir imituodami itališkas daineles. Po šių veiklų kolegos pedagogai buvo laimingi, dalinosi savo nauja patirtimi bei demonstravo užfiksuotas nepakartojamas akimirkas foto kadruose, gyrėsi, kad susirado naujų mažųjų draugų Lietuvoje. Mažųjų akelės spindėjo džiaugsmu, jie pasakojo vieni kitiems apie kitokius žaidimus.

Kad pristatyti savo šalį ir regioną, svečiams pasiūlėme išbandyti įvairiapuses veiklas bei aplankyti objektus, kurie puikiai atskleidžia Lietuvos praeitį bei tradicijas. Pirmiausia svečiai aplankė mūsų šalies sostinę Vilnių bei Trakus, Šiaulius bei Kryžių kalną. Vėliau dalyvavo edukacinėje veikloje „Lietuvių liaudies tradiciniai amatai“ Radviliškio rajono Pakiršinio amatų centre. Kur kartu su centro direktore Elžbieta Karaliūte mokėsi gaminti suvenyrus iš odos, vilnos. Ten juos sutiko ir Baisogalos liaudies kapela „Dainoriai“. Lietuvių liaudies dainos, šokiai sužavėjo svečius. Europos šalių partneriai susipažino su nuostabiomis mūsų miestelio apylinkėmis bei gamta, aplankydami Šeduvos „Malūno“ kompleksą.

Kleboniškių etnografiniame muziejuje svečiai turėjo puikią progą pažinti mūsų krašto etnokultūrą. Etnografinis ansamblis „Šeduva“ supažindino užsienio pedagogus su lietuvišku folkloru – dainomis, melodijomis, papasakojo, kas buvo svarbiausia kiekvienam lietuviui nuo seno, pademonstravo lietuviškas svečių priėmimo tradicijas. Pedagogė Rita Daukšienė su „Nykštukų“ grupės ugdytiniais padovanojo svečiams vaidybinį spektaklį „Mergelė uogelė“ pagal to paties pavadinimo lietuvių liaudies pasaką, autentiškame etnografinio Kleboniškio kaimo muziejaus klojime, į kurį atvyko ir ugdytinių tėvai. Visas kaimas klegėjo nuo liaudiškų šokių ir judrių lauko žaidimų, kuriuose noriai sukosi ir vaikai, ir jų tėvai ir projekto partneriai.

Burbiškio dvare svečiai žavėjosi gražia aplinka, dvaro ansambliu, aplankė čia esančių iškilių Lietuvos žmonių paminklus. Tačiau čia ne tik domėjosi istorija, bet ir išsamiau susipažino su Lietuvos švietimo sistema, bei Radviliškio rajono švietimo pasiekimais bei naujovėmis. Jas labai išsamiai pristatė Radviliškio rajono švietimo, kultūros ir sporto skyriaus vedėja Genovaitė Juodeikienė bei suaugusių ir jaunimo neformaliojo ugdymo centro skyriaus vedėja Rita Vaigauskienė.

Kitą dieną projekto partneriai aplankė Šeduvos gimnaziją, kur susitiko su gimnazijos pedagogais, bei dalyvavo bendruomenės renginyje – stebėjo mokinių meninius pasirodymus, susipažino su šios įstaigos pasiekimais, lankėsi klasėse, bendravo ir net dalyvavo sportinėse varžybose bei šokių pamokose. Šeduvos gimnazijos mokiniai, dalyvaudami EMILE klasės projekte, taip pat buvo ir pagalbininkai sukurdami pagal senovinį modelį „Žąsies žaidimą apie Šeduvą“ Comenius projektui „Liaudies žaidimai, legendos ir tradicijos“.

Šeduvos lopšelio-darželio bendruomenė (vaikai, tėvai, pedagogai) kartu su projekto dalyviais surengė kelionę dviračiais maršrutu Šeduva-Raudondvaris-Šeduva. Grožėdamiesi peizažu visi aplankė žirgyną, aerodromą. Saugiai įveikė maršrutą ir sugrįžo į Šeduvos Laisvės aikštę, kur buvo visi apdovanoti atšvaitais. Partneriai džiaugėsi galimybe dalyvauti lopšelio-darželio bendruomenės renginyje.

Paskutinę viešnagės dieną svečiams pasiūlėme aplankyti Pakruojį. Kolegės iš šio miesto lopšelio-darželio „Vyturėlis“ mielai pasidalino patirtimi su mūsų svečiais, aprodė savo įstaigą. Projekto partneriai dalyvavo teatralizuotame Pakruojo dvaro pažintiniame edukaciniame renginyje. Išragavę lietuviškus patiekalus, patyrę lietuvišką nuoširdumą, sužinoję lietuviško vaikų ugdymo subtilybes, kolegos iš svetur, išvyko kupini gerų emocijų ir neišdildomų prisiminimų. Jie dėkojo už puikiai suorganizuotą priėmimą Lietuvoje, už pasiūlytas įvairias veiklas, už perteiktas lietuvių tradicijas bei žaidimus, už galimybę kartu veikti su vaikais bei kitais bendruomenės nariais, už atskleistą mūsų krašto grožį. Atsisveikindami svečiai sakė, kad Lietuvoje surado gėrį, grožį, toleranciją, pagarbą, pasididžiavimą savo kraštu ir ypatingai vieningą, darniai dirbančią mūsų įstaigos komandą.

Comenius programa yra Mokymosi visą gyvenimą programos dalis, kuri Lietuvoje administruojama Švietimų mainų paramos fondo. Projekto finansavimą remia Europos Komisija. Šis straipsnis atspindi tik autoriaus požiūrį, todėl Komisija negali būti laikoma atsakinga už jame pateikiamos informacijos naudojimą.